بالا گرفتن انتقادها نسبت به امحای ۱۷۰۰ تن سیب زمینی در استان فارس موجب شد تا وزیر جهادکشاورزی از رسیدگی به این موضوع در وزارتخانه مذکور و پیگیری قصور احتمالی خبر دهد.

سیب زمینی

محمود حجتي با بيان اينكه در مورد سيب‌زميني‌هاي امحا شده ياهمكاران ما تلاش خود را كرده و يا قصور و تقصير داشته‌اند كه از بازرسي وزارتخانه خواسته‌ام موضوع را بررسي و نتيجه را اعلام كنند. وي وعده جديد برخورد با مقصران احتمالي امحاي 1700تن سيب‌زميني در استان فارس را در يك برنامه تلويزيوني مطرح اما تأكيد كرد، قطعا سيب زميني‌هاي مذكور فاسد بوده و قابليت مصرف به‌عنوان خوراك دام را نداشته چرا كه هيچ‌كس محصول سالم را امحا نمي‌كند.

حجتي با تأكيد بر اينكه اگر كسي سيب زميني سالم را امحا كرده باشد اين موضوع قابل پيگيري خواهد بود، افزود: سازمان تعاون روستايي موظف است درصورتي كه مازاد بر تقاضاي بازار وجود داشته باشد محصول را بازتوزيع يا فرآوري كند يا به نيازمندان بدهد و نهايتا اگر قابل مصرف نباشد آن را خوراك دام كند كه در اين رابطه قطعا سيب‌زميني امحا شده حتي قابليت خوراك دام را هم نداشته است، البته ما در حال رسيدگي به اين موضوع هستيم و اگر قصور يا تقصيري در آن بوده باشد آن را پيگيري مي‌كنيم.

  • ضايعات 25درصد محصولات كشاورزي

همچنين مديرعامل سازمان تعاون روستايي از تبديل شدن متوسط سالانه 25درصد توليدات كشاورزي كشور به ضايعات خبر داد و اعلام كرد، سالانه 10تا 12درصد محصول سيب زميني‌ درچرخه توليد مزرعه تا مصرف، از بين مي‌رود كه شامل ذخيره‌سازي‌‌هاي بخش خصوصي و دولتي مي‌شود. حسين صفايي تأكيد كرد، ميزان ضايعات محصولات مختلف كشاورزي متفاوت است اما متوسط كل ضايعات محصولات كشاورزي كشور 25درصد بوده و گوجه فرنگي بيشترين ميزان ضايعات را دارد.

کد خبر 315546

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha